My VVIP members

Isnin, 11 Mei 2009

Budak 18 Tahun, Office & Staff?

aku fikir................



Hebatnya pemuda ini, apa yg anda fikir tentangnya?
"Apa khabar semua? Semoga anda semua tidaklah busy seperti kami yang sejak kebelakangan perlu menyiapkan banyak kerja! Tapi tak mengapa kerana kami buat kerja apa yang kami suka dan masih mampu tersenyum sepanjang menyiapkan projek demi projek. Nampaknya, kami akan banyak bergerak dibelakang tadbir bagi projek-projek selepas ini.

Oleh kerana kami sama-sama sibuk, maka hari ini saya luangkan juga masa untuk mengupdate blog ini. Saya masih ingat ketika berumur 16 tahun dan ketika itu saya berada di tingkatan empat, seorang cikgu praktikal telah masuk ke dalam kelas saya dan mula bercakap mengenai kerjaya.

Dalam minda saya ketika itu sudah kukuh dengan hasrat untuk membina empayar perniagaan sendiri. Kemudian, cikgu tersebut telah tanya seorang demi seorang apakah cita-cita dan kerjaya pilihan masing-masing. Setelah seketika, tibalah giliran saya untuk menyatakan cita-cita saya kepada seluruh kelas.

Saya tanpa segan silu menyatakan kepada semua bahawa saya ingin memiliki perniagaan sendiri, memiliki office sendiri dalam masa 2 tahun lagi dan mempunyai staff untuk menguruskan perniagaan saya. Apa agaknya yang berlaku? Seluruh kelas tersebut mentertawakan saya termasuklah cikgu praktikal tu sekali!

Mungkin cita-cita saya itu bunyinya tidak logik membuatkan mereka semua ketawa ataupun mereka tidak mempunyai minda sebagai seorang usahawan. Mungkin pada masa itu mereka ketawakan saya dan kini 2 tahun daripada peristiwa tersebut telah berlalu. Alhamdulillah dengan rezeki Allah, kini saya dan Zhafran sudah memiliki office sendiri dan mempunyai pekerja tetap hasil daripada perniagaan Internet."

Aku fikir.................. semuanya kerana Kelebihan orang yang berilmu.Allah mengangkat berberapa darjat bagi orang yang berilmu.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Saya