My VVIP members

Jumaat, 28 September 2012

Jejaki rakan anda melalui Nombor Telefon Bimbit (GPS)

Sistem navigasi (GPS) merupakan sebuah gajet yang membantu kita untuk mengetahui kedudukan sesuatu tempat dengan tepat melalui kordinat yang dipancarkan melalui satelit yang diterima oleh gajet tersebut.Dengannya,pasti kita tidak akan sesat (Itupun jika peta diupdate).Jadi,pada hari yang mulia dan penuh bersejarah ini, AF dengan senang hatinya  ingin memperkenalkan kepada anda sebuah laman web yang berfungsi secara online untuk mengesan secara terus kordinat seseorang itu hanya dengan memasuki nombor telefon si polan yang ingin dikesan.Cara yang cukup mudah.Apa yang perlu anda lakukan hanya mendaftar masuk ke laman web http://www.themobiletracker.com/ dan masukkan nombor telefon ditempat yang disediakan.
 Walaupun laman web ini masih lagi ditahap beta (tempoh percubaan),namun fungsi yang disediakan pihak mereka sangat  tidak mengecewakan.Mengambil masa kira-kira satu setengah minit untuk mengesan sesuatu nombor,itu tetap tempoh masa yang dikira agak pantas

 Jadi,apa yang perlu anda buat ialah memikirkan satu nombor yang ingin dikesan,masukkan diruangan disediakan dan tekan butang “Start seaching”.Anda pasti akan mendapat lokasi dimana mereka berada.
Servis ini anda mampu dapatkan di http://www.themobiletracker.com/

"Gula naik RM0.20 sekilo, teh tarik naik RM0.20 secawan..."

LUCU dan lawak, tapi ini cerita betul bukan rekaan. Najib Razak mengumumkan pengurangan subsidi gula sebanyak RM0.20 sekilogram dengan alasan yang dikemukakan, kerana 2.6 juta rakyat menghidap kencing manis (diabetes). Ayat "cover line" subsidi gula dikurangkan sebanyak RM0.20 sekilogram mulai esok, namun maksud sebenarnya ialah, mulai esok harga gula naik RM0.20 sekilogram.
Adakah logik dengan menaikkan harga gula sebanyak RM0.20 akan membantu 2.6 juta pesakit diabetes di Malaysia? Adakah langkah ini akan mencegah sakit diabetes di kalangan rakyat?
Benarkah kenaikkan harga gula akan menyebabkan pengeluar makanan dan minuman mengurangkan kandungan gula di dalam produk mereka? Ini petanda harga makanan dan minuman bakal meningkat lagi. 
Berdasarkan pengalaman lalu, apa yang jelas taukey restoran-restoran mamak akan ketawa besar memandangkan ini "lesen besar" untuk mereka menaikkan harga makanan dan minuman jualan mereka yang sudah sedia mahal. Ini peluang mamak buat untung. Barisan Nasional dengan "Barang Naik" bagaikan kentut dan taik tak dapat dipisahkan.

  "Gula naik RM0.20 sekilo, teh tarik naik RM0.20 secawan..."

Sabtu, 22 September 2012

Ayu Raudah Ditegur Peminat ‘Berpakaian Tapi Berbogel’

Ini bukanlah gambar Ayu Raudah tapi gambar kucing aku Comot. Dia memang berbulu tapi bogel la juga sebab kucing mana ada baju. kalau nak tengok gamabar Ayu Raudah tu ko orang carila kat internet. banyak ada aku tak mahula subahat. Sebab dia sekarang ni pun dah pakai tudung. Cuma hari tu tersilap pakai baju terjarang sikit ingat boleh cover dengan tudung, malangnya tudung pulak terselak. Paparazi ni pun satu pandai je cari sudut nak pekenakan orang. sepatutnya beritahula dahulu apa yg dia nampak tu, ini tidak saja nak aibkan orang. jawabla kat kubur nanti.
 Aku fikir........................... orang Malaysia ni suka sangat tengok orang lain jatuh dan dimalukan. Pakat ramai-ramai tepuk tangan.

Isnin, 17 September 2012

Bomoh gila seks ditangkap

 "Bomoh gila seks ditangkap
Oleh SYED AHMAD ZULKARNAIN SYED ALI
zulkarnain.ali@kosmo.com.my

KIRI: Anggota JHEAINS menahan bomoh yang disyaki memperdayakan mangsa dengan amalan nikah batin di sebuah rumah di Kampung LBJ, Labu, Seremban semalam.

SEREMBAN – Taktik seorang bomoh memperdaya pesakitnya yang terdiri daripada golongan wanita untuk melakukan hubungan seks dengan alasan perubatan akhirnya memakan diri apabila dia ditahan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) di sebuah rumah di Kampung LBJ, Labu di sini semalam.

Sebelum melakukan hubungan seks dengan pesakitnya, lelaki berusia 48 tahun itu turut mengadakan upacara nikah batin dengan wanita berkenaan."

kemalangan tren legoland malaysia


Benar atau tidak belum boleh dipastikan. Mungkin ini gambar dia orang sedang buat pemeiksaan keretapi tu. Apa-apa pun Legoland ni boleh jadi satu tempat tarikan pelancong ke Iskandar Malaysia. Tapi yang memeningkan kepala ialah tiketnya saya rasa terlalu mahal. Mungkin pihak pengurusan boleh fikirkan bayaran yang lebih rendah untuk rakyat Malaysia.

Sabtu, 15 September 2012

Memperingati Sabra dan Shatilla pada 16 September

Memperingati Sabra dan Shatilla pada 16 September
oleh Maszlee Malek (kolumnis Palestinkini)
Bagi umat manusia di seluruh dunia dewasa ini, tarikh 11 September merupakan tarikh yang mempunyai signifikasinya yang tersendiri. Tarikh itu juga merupakan tarikh yang telah mengubah landskap politik dunia, lebih-lebih lagi kepada dasar luar Amerika.
Sayangnya tarikh yang hampir serupa dengan tarikh tersebut dan juga mengandungi tragedi yang hampir pilu seperti peristiwa 11 September itu tidak pula dipedulikan dunia, malah ianya majhul dari pengetahuan ramai. Tarikh tersebut ialah 16 September, apa yang berlaku ?, peristiwa berdarah Sabra dan Shatilla di Beirut, Lubnan.
Peristiwa yang menyaksikan pembunuhan lebih 3000 orang awam rakyat Palestin yang mendiami kem pelarian Sabra dan Shatilla (menurut laporan rasmi oleh Amon Kapeliouk, seorang wartawan Israel yang terkenal, namun pihak tentera Israel hanya melaporkan 700 hingga 800 nyawa sahaja, laporan rasmi Palang Merah antarabangsa pula menyebutkan 2,400 pada 22 September 1982). Peristiwa itu berlaku pada tahun 1982. Ianya merupakan satu tindakan keganasan yang tidak pernah terbayang akan dilakukan oleh manusia yang berakal, apatah lagi oleh sebuah kerajaan.
Bagi Sami Hadawi, seorang pakar sejarah, beliau menyifatkan apa yang berlaku di Sabra dan Shatilla itu hanyalah pengulangan terhadap banyak lagi kegansan oleh rejim Israel, terutamanya peristiwa Deir Yassin pada tahun 1948.
Jika pihak Amerika menunding jari ke arah Osama Ben Laden dan rangkaian al-Qaedahnya di atas serangan 11 September tanpa sebarang bukti yang kukuh dan meyakinkan. Peristiwa penyembelihan rakyat Palestin di Sabra dan Shatilla pula tiada keraguan lagi bahawa tentera rejim Zionis Israel di bawah pimpinan menteri pertahanannya Ariel Sharonlah yang melakukannya. Tiada siapa yang dapat menafikan pihak Israellah yang melakukan jenayah tersebut dengan kerjasama kumpulan radikal kumpulan Phalangist yang terdiri daripada kumpulan Kristian Maronite melalui Kataib (komando) mereka dan juga kumpulan militan kristian al-Haddad.(Walau bagaimanapun Dr Ang Swee Chai di dalam bukunya “From Beirut to Jerusalem” mempunyai teorinya yang tersendiri. Beliau, sebagai saksi terhadap peristiwa tersebut beriman bahawa pihak Israel yang 100% terlibat dalam penyembelihan tersebut dan hanya menggunakan identiti Maronites dan Haddan. Teori ini dilihat bertentangan dengan pengakuan para mangsa penyembelihan tersebut dalam buku “Ku warnakan salji hitam” tulisan Dr. Alijah Gordon).
Jika Osama diberikan label pengganas di atas jenayah yang tidak pasti samada beliau terlibat atau tidak, mengapa Ariel Sharon tidak pula dinobatkan dengan “pangkat” yang sama?, mengapa kerajaan Zionis Israel juga tidak diberikan darjat seperti itu juga?, lebih menarik tiada apa tindakan di peringkat antara bangsa dikenakan ke atas mereka. Yang pastinya Saddam dan Ben Laden merupakan orang yang rugi di kaca mata orang Yahudi kerana tidak dilahirkan sebagai seorang Yahudi, dan tidak membunuh di atas nama mempertahankan keselamatan negara Israel. Jika tidak, pasti mereka tidak akan digelar sebagai pengganas.

Jika pihak Amerika menggembar-gemburkan kematian hampir 4000 orang awam mereka pada 11 September, bagaimana pula dengan 3000 (atau 2,400) rakyat Palestin di kem pelarian Shatilla pada 16 September 1982?, bukankah yang terkorban itu kanak-kanak, wanita yang lemah dan orang-orang tua yang tidak berdaya. Lebih dahsyat lagi mereka dibunuh ketika berada di dalam rumah mereka sendiri, di dalam perjalanan ke sekolah, ketika sedang dalam perjalanan ke kedai, malah ada yang dibunuh ketika sedang berada di dalam tandas-tandas awam. Kecualilah jika dunia bersetuju dengan kenyataan Israel bahawa mereka hanya membunuh para”pengganas” PLO dan bukannya orang awam (yang ajaibnya, dunia jelas menjadi saksi kepada gambar-gambar anak kecil, wanita dan warga tua yang dibunuh bergelimpangan di tengah jalan).
Jikalaulah Majlis Keselamatan PBB boleh mengeluarkan ketetapan 1373 dalam persidangannya yang ke-3485 pada 28 September sejurus selepas peristiwa 11 September, mengapa tiada ketetapan yang seumpamanya diluluskan selepas 16 September 1982?
Ketetapan yang telah memberikan AS sepenuhnya kuasa untuk menjajah mana-mana tempat di muka bumi ini di atas alasan memerangi keganasan itu telah digunakan sebaiknya oleh mereka. Siapa yang paling beruntung ?, sudah tentunya Israel yang pastinya dengan mudah mengarahkan AS untuk melumpuhkan mana-mana negara yang mereka anggap sebagai ancaman terhadap keselamatan rakyatnya.
Dosa Israel di Sabra dan Shatila dengan mudah dilupakan dunia. Jika Afghanistan dan Iraq dihancurkan di atas panji melawan keganasan dan menegakkan keadilan, mengapa Israel tidak menikmati nasib yang sama dari dulu lagi? Hanya AS dan juga pemimpin-pemimpin negara-negara Arab sahaja yang layak menjawabnya. Bukankah kerana Shatilla Sharon telah mendapat gelaran ?The Butcher of Beirut?. Bagaimana tidak, gambar ratusan kanak-kanak yang dikorek mata, dirobek perut dan di potong anggota-anggota badannya hasil pembantaian tersebut telah cukup menjadi saksi. Gambar mayat-mayat wanita yang dirobek perutnya, dibogelkan dan di gantung di tengah jalan juga sudah cukup untuk rejim Israel sepatutnya dikenakan tindakan yang 200 kali ganda lebih berat dari apa yang menimpa rakyat Afghanistan yang tidak berdosa.
Jika Slobodan Milosevic (mantan presiden Serbia) boleh dihadapkan ke mahkamah kerana darah rakyat Bosnia, Saddam kerana darah rakyat Iraq dan sebelum mereka aparat-aparat Nazi di Nuremberg, mengapa tidak Sharon?
Tiadakah negara-negara Islam yang berani untuk menghadapkan Sharon ke muka pengadilan?, bukan hanya Sabra dan Shatila, malah Baitul Maqdis lewat 28 September 2000, Jenin 2003, Tebing Barat 2003, Refah 2004, Syeikh Ahmad Yassin, Dr. A. Aziz al-Rantisi dan ribuan lagi rakyat Palestin yang menjadi mangsa insan yang digelar sebagai “Bull Dozer” oleh rakyat negaranya sendiri.

Apa yang berlaku di dunia Ini amat sukar difahami. Tiada siapa yang dapat menyelesaikan kerumitannya. Yang pasti umat Islam akan terus menjadi mangsa keadaan berdasarkan nafsu hegemoni kuasa uni-polar AS dan yang pasti juga ramai umat Islam yang lebih mengenali igauan 11 September dari kecelakaan 16 September …

Isnin, 10 September 2012

Galop dengan alatan



  1. . Berlari seperti kuda.
  2. . Pergerakan ke depan dengan menggunakan satu kaki mendahului pergerakan secara cepat sambil membuat bulatan besar di sisi badan dengan menggunakan reben.



Ahad, 9 September 2012

Suami berhenti kerja jaga isteri koma - Nasional - Sinar Harian

Suami berhenti kerja jaga isteri koma - Nasional - Sinar Harian: "

Abil bersama isterinya Fauziah yang koma.- Foto ihsan blog Abil
Abil dan Fauziah saat meniti bahagia di hari perkahwinan mereka.
"DIA amanah saya. Saya dahan dia, tempat dia bergantung," kata Abil Fikri Ahmad, 43 yang sanggup berhenti kerja demi menjaga isterinya yang terlantar sejak tahun lalu.

Fauziah Muhamad, 38, diserang asma sehingga menyebabkan dia mengalami kerosakan pada saraf otaknya sejak Jun 2011.

Mungkin tidak semua lelaki yang bergelar suami di dunia ini sanggup melakukan pengorbanan yang dibuat oleh Abil.
"

'via Blog this'

Ahad, 2 September 2012

Cikgupj@pk...Minda

Cikgupj@pk...Minda: "Maksud Hadith :
 
Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “Berapa banyak orang yang berpuasa tetapi dia tidak mendapat apa-apa dari puasanya kecuali hanya lapar dan dahaga.”
"

'via Blog this'

Sabtu, 1 September 2012

Datuk gersang dicekup bersama janda

Datuk gersang dicekup bersama janda
 
Seorang lagi pasangan ditahan berusia 40 dan 31 yang berasal dari Kedah yang ditahan mengaku sudah bertunang dan bakal melangsung perkahwinan akhir bulan ini merayu minta dilepaskan kerana takut dan malu apabila perbuatan sumbang mereka diketahui.

Kesemua pasangan tersebut yang berusia 20 hingga 50 tahun dibawa ke masjid dengan menaiki van jenazah sebelum ke semua diberikan kaunseling oleh imam masjid.
Timbalan Nazir Masjid Al-Muhtadin, Nasir Hassan berkata, operasi itu dilakukan bagi membanteras gejala maksiat di kawasan perumahan itu.
“Hotel-hotel bajet di sini memang sentiasa dipantau kariah di sini berikutan ia sering menjadi tumpuan pasangan kekasih melakukan perkara yang kurang bermoral,” katanya.
Susulan tersebut, satu laporan polis turut dibuat di Balai Polis Damansara Damai berhubung tangkapan yang dilakukan.
- AGAMA @ forblogger.net

Follow by Email

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Saya