My VVIP members

Ahad, 21 Jun 2009

SPM: kenapa 10 Subjek?

Nor Madihah Nik Mohamad Kamal, 18 dari Ma Nik Nor Madihah Nik Mohamad Kamal, 18 dari Maahad Muhammadi Perempuan turut dikongsi bersama kerajaan negeri.Beliau mendapat 20A (19A1, 1A2) dan menjadi kebangsaan kepada kerajaan negeri serta rakyat Kelantan.
Beliau mendapat 20A (19A1, 1A2) dan menjadi kebangsaan kepada kerajaan negeri serta rakyat Kelantan.
Nur Amalina Che Bakri 17A1

Nadiah Amirah Calon SPM 2006 - beliau hanya memperoleh 14A1, 4 A2, dan 1 B3.

Lihatlah wajah mereka.Tidak adakah sedikit rasa bangga di hati umat Islam yang berbangsa Melayu atas kejayaan mereka? Kini kita tidak akan dapat melihat lagi kejayaan seperti ini. Semua ini adalah gara-gara peraturan menghadkan pengambilan hanya 10 matapelajaran dalam SPM 2010.Persolannya mengapa?Mengapa ketiga pelajar ini mengambil begitu banyak subjek? jawapannya mereka rasa diri mereka mampu. Kenapa kita sekat? Adakah pelajar yang tidak cemerlang mahu mengambil sebanyak itu subjek? Kenapa kita sekat? Pada saya semua ini bermula dengan hasad dan dengki,cemburu dan busuk hati melihat kejayaan yg tidak dapat dicapai oleh anak-anak "mereka."

10 subjek dengan 4 subjek teras. Subjek apakah yang akan menjadi mangsa dibuang. Mungkin Pendidikan Agama Islam sebab tentu subjek yang wajib tersebut;
1. Bahasa Melayu
2. Matematik
3. Sains
4. Bahasa Inggeris
Ya, Allah apa akan jadi pada anak muda akan datang?

1 ulasan:

  1. entah la, makin lama, makin merepek je buat undang2. sabar je laa, :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Saya